Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 28-03-2024
AYNA BU HAFTA CİBUTİ'NİN 3. BÖLÜMÜYLE EKRANLARDA (yeni) Cumartesi 23:00

AYNA BU HAFTA CİBUTİ'NİN 3. BÖLÜMÜYLE EKRANLARDA
(yeni) Cumartesi 23:00

Ä°lgiyle izlenen Ayna’nın Cibuti yolculuÄŸu  kırsal alanlarda çok farklı konularla devam ediyor.

Afrika kıtasının en çukur noktasındayız.

Asal Gölü deniz seviyesinden 155 metre daha aÅŸağıda bir göl. Afrika kıtasının en çukur noktası.  Bu göl aynı zamanda dünyanın Lut Gölünden sonra en çukur noktası.  Tuz gölü olduÄŸu için de  kıyıları tuzla kaplı. MuhteÅŸem manzaraya sahip gölün sahilinde tuzlar üzerinde yürüyoruz.

Ayna ekibi Cibuti çekimlerinde yolda kaldı!

Kırsal alanlara doÄŸru aracımızla ilerlerken aniden duruyoruz. Toprak yollarda araç lastiÄŸimizin paramparça olduÄŸunu görüyoruz.  Cibuti’nin bu ıssız yollarında yaÅŸadığımız  macera ve kurtuluÅŸ hikayemiz Ayna’da…

Bu taştan yapılan hediyelik eşyalara inanamayacaksınız.

YolculuÄŸumuzda Dimba bölgesinde eÅŸsiz manzara sunan kanyonu ziyaret ettikten sonra hediyelik eÅŸya tezgahlarına uÄŸruyoruz.  Çok ilginç hediyelik eÅŸyalarla karşılaşıyoruz burada. Buraya has bir taÅŸla yapılan hediyelik eÅŸyalar sıralanıp gidiyor. Çok hafif olan bu taşın yontulmasıyla yapılan deve ve helikopterler çok ilgi çekici. Tezgah sahiplerinden bu özel taşı nasıl yonttuklarını öÄŸreniyoruz sizler için.

Cibuti’nin Tajura ÅŸehrinde Osmanlı eserleri…

Bir zamanlar Osmanlı’nın ayak bastığı topraklara geliyoruz. Sahildeki camii Osmanlı’dan bir iz.  KarşılaÅŸtığımız Tajuralılardan Osmanlı’nın buraların Ä°slamlaÅŸmasında çok önemli rol oynadığını öÄŸreniyoruz. Åžehir gezimizde gat çiÄŸneyen yerliler ve yiyecek bulamadıkları için çöplerle beslenen keçiler objektifimize takılanlardan…

Tajuralı çocuklar Kuran-ı Kerim’i tahta parçalarına yazılmış surelerden öÄŸreniyorlar.

Bir binanın gölgesinde Kuran-ı Kerim öÄŸrenen çocuklara rastlıyoruz.  Hocaları sureleri tahta parçalarına yazıyor. Ellerinde Kuran-ı Kerim olan çocuklar da var ancak imkanı olmayanlar tahta parçalarını okumaya devam ediyorlar. Ä°mkansızlıklar içindeki bu çocukların Kuran-ı Kerim okuma aÅŸkı çok duygulu anlar yaÅŸatıyor bizlere.

Cibutili bayanların kına yakmaları bizimkilerden çok farklı.

Cibutili bayanlar desen desen kınları elleri ve ayaklarını uygulattırıyorlar. Desenlerin ÅŸekline göre uygulama fiyatları da deÄŸiÅŸiyor. Bu ÅŸekilde kına kültürünü Yemen’den almış Cibutililer.  Avuç içlerinden kolun tamamına yayınlan kına desenleri bayanlar arasında çok tutuluyor.  Biz de kına desenleri yapılan bir merkezde desenlerin nasıl uygulandığını sizler için görüntülüyoruz.

Cibuti 3. bölümümüzün fragmanını izlemek için tıklayınız: https://www.youtube.com/watch?v=p56mxgJOf_Y&feature=youtu.be

2015-03-02 11:55:29

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 2 Bütün yorumlar...
LEYLA ÖZCAN 2015-05-14 15:08:32 -
ben cibutinin tajuradaki çocuklar için yardım amaçlı birşeyler göndermek istiyorum oradaki tahtadan kuran öğretilen eğitim yerinin adresini vermeniz mümkünmü her hangi bir yardım kuruluşu değil direk adres istiyorum yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler my adresimi yazdım. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

ibrahim 2015-03-08 00:42:25 -
Hep zirvelerde

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...