Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 28-03-2024
AYNA BU HAFTA SWAZÄ°LAND'DE Cumartesi 23:10

AYNA BU HAFTA SWAZÄ°LAND'DE
Cumartesi 23:10

Ayna’nın ismi bilinmedik ülkelere doÄŸru yolculuÄŸu devam ediyor. Bu hafta dünyanın ve Afrika’nın en küçük ülkelerinden bir tanesi olan Swaziland’i keÅŸfediyoruz.

Eski bir Ä°ngiliz sömürgesi Swaziland. Bağımsızlığına 1968 yılında kavuÅŸur. Ülke mutlak monarÅŸiyle yönetiliyor. Kral III. Mswati 1986 yılından beri ülkenin başında.  Mbabane ülkenin baÅŸkenti. Bizimle bu sıra dışı Afrika ülkesini gezmeye hazır mısınız?

Ayakkabı tamircisi aÄŸaç altında iÅŸ başında.
AÄŸaç gölgesinde ayakkabı tamiri yapan bir Swaziland vatandaşına rastlıyoruz. Günde 10 – 15 tane ayakkabı tamir ediyormuÅŸ bu kiÅŸi. Ä°ÅŸte bir Afrikalı aÄŸaç gölgesinde bu ÅŸekilde geçimini saÄŸlıyor.

Camların zanaatkarların elinde  nasıl ÅŸekillendirildiÄŸi Ayna’da…
Ülkedeki Beyaz Avrupalılar tarafından iÅŸletilen bir cam fabrikasında bardak, kavanoz ve kaselerin dışında Afrika'ya özgü hayvanların irili ufaklı cam heykelleri de satılıyor. Afrikalı zanaatkarların elinde ÅŸekilden ÅŸekile giren camlar tezgahlarda müÅŸterilerini bekliyor.

O kadar hızlı çanta örüyorlar ki ellerini nasıl hareket ettirdiklerini bile göremiyoruz.
Ülkenin 2. büyük ÅŸehri olan Manzini’ye geliyoruz. Manzini pazarında ilginç manzaralarla karşılaşıyoruz. Elleriyle plastik çanta ören bayanlar iÅŸlerinde o kadar ustalaÅŸmışlar ki ellerini nasıl hareket ettirdiklerini dahi göremiyoruz.  Ördükleri plastik çantaların fiyatları ise boylarına göre 6 Türk Lirasından 10 Türk Lirasına kadar deÄŸiÅŸiyor.

Swazilandlilerin en meÅŸhur yemeÄŸi “Pap”.
Manzini pazarının lokanta kısmını geziyoruz. En meÅŸhur yemeklerinin pap olduÄŸunu öÄŸreniyoruz. Pap mısır unuyla suyun karıştırılmasından elde edilen bir yemek. Arzu edenler sadece papı yerken, arzu edenler de papı kırmızı et, tavuk ve balıkla da yiyebiliyor. Bize papı ikram ederlerken yanında sebze yemeÄŸi ile ikram ettiler ama hiç de göze hitap etmiyordu doÄŸrusu.

Ayakkabı alacak gücü olmayanlar pazarda 2. el ayakkabı tezgahlarına yöneliyorlar.
Dünyanın çok farklı yerlerinden getirilen 2. el ayakkabılar boyanıp tamir edildikten sonra bu tezgahlarda satışa sunuluyor. Maddi gücü zayıf olan çok sayıda Swaziland vatandaşı ayakkabılarını buralardan satın alıyorlar. Elbise ve giyim eÅŸyalarında da durum farklı deÄŸil.

Swaziland kültür köyünde dansçılar harika bir ÅŸov sunuyorlar bize.
Swaziland kültür köyünü ziyaret ediyoruz. Bu köyde Swaziland'in eski hayatını anlatan bir ortam oluÅŸturulmuÅŸ. Eski evler ve odun direklerle etrafının çevrildiÄŸi  hayvan ağılları. Gelen ziyaretçiler bu kısa tur sırasında ülkenin adet, gelenek ve görenekleriyle ilgili bilgiler alıyorlar. Kültür köyü gezisinin en çok ilgi çeken anlarından bir tanesi de canlı dans performansı. Ziyaretçiler ülke kültürüne ait çok farklı yerel halk danslarını seyretme imkanını yakalıyorlar bu kültür köyünde.

AhÅŸap, taÅŸ ve tenekeden gördük ama ilk kez mumdan hayvan heykeli görüyoruz.
Swaziland’de çok ilginç bir hediyelik eÅŸya dükkanını geziyoruz. Mumdan yapılma heykeller satılıyor bu dükkanda.  Dükkana gelen müÅŸteriler eÄŸer arzu ederlerse heykel yapımını canlı canlı seyredebiliyorlar. Çalışanlar yıllardır heykel yapa yapa artık iyice iÅŸlerinin ustası olmuÅŸlar. Fırında yumuÅŸatılmış mum kısa süre içerisinde ustasının elinde ÅŸekil almaya baÅŸlıyor ve ortaya arzu ettiÄŸi hayvanın heykeli çıkıyor. Üretim bu hızda devam edip gidiyor dükkanda.

Swaziland bölümümüzün fragmanını izlemek için tıklayınız: http://www.youtube.com/watch?v=oq_Oi7POGP0&feature=youtu.be

2014-09-15 12:31:05

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 1 Bütün yorumlar...
BEÅžARET DÄ°LEK 2014-09-15 12:43:59 -
devamlı kaçırmadan izliyor ve öğreniyorum.Ülkeleri dünyayı sayesinzde tanıyorum.Teşekkürler.

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...